Saturday, April 30, 2011

Duhai Mata....huhuhu

Di sini aku nak meluahkan sedikit ketidakpuasan hatiku terhadap kedegilan mataku utk tidur di saat malam semakin jauh berangkat pergi....perit juga rupanya bila anugerah tidur ditarik buat seketika...di saat tubuh badan dah tak berdaya sedangkan mata pula langsung tidak mahu bertolak ansur...huhuhu....walaupun mata masih segar, namun satu kerja pun aku tak mampu nak buat ekoran dari badan dan fikiran yang dah penat....mungkin beginilah rasanya mereka yang mengidap penyakit insomnia...malah mungkin lebih derita dari ini...erm, kalau berlarutan...boleh gila kot...mintalah dijauhkan....

Dalam kepayahan melayan perasaan penat, sempat pula aku berfikir 1 perkara....kalau diambil dari sudut positif, pengidap insomnia ni boleh buat duit kalau disertakan dgn sedikit kekuatan...mungkin juga boleh jadikan penyelesaian utk mengatasi penyakit ni...."business"...tu aku punya cadanganlah... Yelah, biar aku terangkan...Insomnia ni menyerang pada waktu malam... bayangkanlah kalau kita buka kedai makan....memasak di tengah2 mlm utk santapan mereka yg memerlukan makanan pada waktu ni...pasti beroleh keberuntungan....ade juga faedahnya...betul tak??? Kadang2 bukan seorang dua je yg ade penyakit ni....ade juga yg tak berpenyakit tapi gemar keluar malam atau yg hobinya suka makan...kedai kita pasti menjadi kunjungan...masaklah best2 sikit...pasti dapat hasil yg lumayan...tak pun bolehlah sekadar cukup makan atau sedikit menimba pengalaman...daripada bermenung tanpa tujuan...atleast duit masyukkk....(hihihi)

Bila tenaga digunakan sepenuhnya pada waktu malam setelah berhempas pulas bertinju dengan periuk belanga dan yg seumpama dengannya seperti kuali mahupun sudip, pastinya di siang hari kita akan keletihan...bila dah cukup letih, mata pun mulalah layu dan secara tidak langsung badan pun akan rebah menyembah tilam dan batal yang lembut lagi empuk...maka bermulalah pelayaran tidur yg lena...Erm, tapi kalau mata masih tak mahu berkompromi...kat wad hospitallah jawabnya kita....Hah, kat sana kompom kena sejarum dua...maka tewaslah mata dek kecanggihan teknologi perubatan...padan muka...degil sangat...suruh tidur tak nak....

Itulah cadangan aku...hehehe....business di saat insomnia...ade juga manfaatnya...Tapi aku tak pasti cadangan aku ni o.k ke atau k.o...tapi yg aku nampak,bolehlah tambahkan lagi duit poket...dari duduk saje2...dan dari melayan masalah jiwa...Selebihnya dapatkanlah nasihat dari yg lebih pakar....pendapat hanyalah sekadar pendapat....lain org kan lain cara...Erm...jam da menunjukkan pukul 3:20 am...sat lagi makin banyak pula aku merepek...aku stop dululah sebelum merapu yg bukan2...selamat malam semua....fikir2kanlah ye...

No comments:

Post a Comment